
B4B Nedir?
Hepimiz B2B'nin işletmeler arası anlamına geldiğini biliyoruz. Peki, B4B nedir? B4B, iş sektöründe nispeten yeni bir kısaltmadır. İş-iş için-iş anlamına gelir. İlk bakışta, B4B pazarlamacılardan doğmuş bir terim gibi görünüyor. Ancak iş modellerinde stratejik bir değişimi temsil eden gerçek bir kavramdır. İş için iş, birçok ileri görüşlü kuruluş tarafından kolayca benimseniyor. Aslında, kuruluşunuz halihazırda B4B modelinin bazı kavramlarını uyguluyor olabilir. Peki, nasıl anlarsınız ve gerçekten önemli mi?
B2B ve B4B – B4B Modelini Anlamak ve B2B ile Karşılaştırmak
Tarihsel olarak B2B, işlemsel bir zihniyetle çalışır - bir işletme bir ürün veya hizmet yaratır, tekliflerini satar ve ardından bir sonraki müşteriye/işleme geçer. Alıcı ve satıcı arasındaki 1:1 ilişkidir. İşletme alıcıya satış yapar, müşteri satıcıdan satın alır. Tipik olarak, alıcı için çözümün oluşturulması, yapılandırılması veya özelleştirilmesinde işbirliğine dayalı bir çaba yoktur. Bazen ilişkiler kurulsa da, B2B'de amaç kısa vadelidir ve işletme her zaman bir sonraki satışı gerçekleştirmeye bakar.
Karşılaştırıldığında, B4B modeli bir işletmenin odağını müşteri merkezli olmaya kaydırır. Empati, açık iletişim ve önce müşteri zihniyeti ile bir B2B şirketi B4B organizasyonuna geçebilir. Her şey, müşterilerinizin karşılaştığı sorunları anlamak, bu sorunların neden olduğu zorluklarla ilgilenmek ve bu sorunları çözmek için bir çözüm oluşturmak için müşteriyle işbirliği yapmakla ilgilidir. Bu, B2B modeliyle keskin bir tezat oluşturuyor çünkü yakın, uzun vadeli, karşılıklı yarar sağlayan bir ilişki gerektiriyor.
Müşteri ihtiyaçlarını gerçekten anlamaya çalışırlar ve bu ihtiyaçlara dayalı ürün veya hizmetler geliştirmek için onlarla birlikte çalışırlar. Bu, bir satış yapılmadan çok önce , tanımlanmış bir topluluğun alıcılarıyla bağlantı kurmak ve iletişim kurmak için bir ortamın var olduğu anlamına gelir. Genellikle bu tür kuruluşlar, başarılarını müşterilerinin başarısıyla doğrudan ilişkilendiren abonelikler ve yinelenen iş modelleri sunar.
Şirketler B4B'yi Nasıl Kullanıyor?
B4B şirketleri, ilişkiler kurmak ve uzun vadeli başarı sağlamak için kaynakları ve süreçleri müşteri için en iyi olana göre yapılandırır. Müşteri deneyimleri satış öncesi, sırası ve satış sonrasında anlamlıdır.
İlk olarak, müşteriler çözümün oluşturulmasına katılır. Ardından uygulama seçenekleri üzerinde satıcıyla birlikte çalışırlar. Daha sonra alıcılar, satış sonrası deneyimleri ve gerçek dünyadaki etkileri hakkında özgün geri bildirimler sağlar. B2B şirketlerinde geri bildirim döngüsü genellikle çekişmeli ve etkisizdir. Ancak B4B ile şikayetler fırsat olarak değerlendirilir; ve müşteriler deneyimlerine değer verildiğini ve fikirlerinin önemli olduğunu bilirler.
Müşteri hizmetlerinde kusursuz bir çok kanallı deneyimi benimsemek
- Satış öncesi, sırası ve sonrasında özelleştirilmiş ve kişiselleştirilmiş etkileşimler
- Geri bildirimleri dinlemek ve müşterilerin ihtiyaçlarına göre uyarlamak
B4B Stratejilerini Benimseme Nedenleri:
Müşterileri Daha Uzun Süre Tutun. B4B işletmelerinin oluşturduğu ilişkiler gerçekten önemlidir. Güven oluşturmak, bir B4B stratejisini benimsemenin muhtemelen en önemli nedenidir. Her başarılı işin temelidir. Günümüzün dijital dünyasında, ilişkilerini güven üzerine kuran şirketler, müşterilerini kolay bulunan alternatiflere kaptırmazlar.
Ürünlerinizi Sürekli İyileştirin. B4B şirketleri, alıcının yolculuğu boyunca müşterileriyle işbirliği yaptığından, ürünlerini geliştirme ve iyileştirme satış yapıldıktan sonra durmaz.
İşinizi İhtiyaçlara Cevap Verme Çevresinde Yeniden Şekillendirin. B4B organizasyonları daha esnek olabilir. Müşterilerinin ihtiyaçlarına yanıt vermek için kaynakları ve süreçleri değiştirebilirler.
İşletmenizde B4B
B4B tutumunu benimsemeyi düşünen işletmeler için , kendilerine birkaç soru sorarak başlayabilir:
- Müşterilerimize neye ihtiyaçları olduğunu doğrudan soruyor muyuz?
- Satıştan önce müşterilerimize nasıl yardımcı olabiliriz?
- Müşterilerimize yardımcı olmak için hangi ürünleri/hizmetleri oluşturabilir veya değiştirebiliriz?
- Müşterilerimize yardımcı olacak tamamlayıcı bir çözüm var mı?
- Müşterilerimiz için değerli olan hangi içgörüleri sunabiliriz?
- Müşterilerimizin başarılı olmasını sağlamak için bir satış sonrası sürecimiz var mı?
- Sorunsuz bir müşteri deneyimi sağlamak için teknoloji yığınımızı nasıl geliştirebiliriz?
- B2B'den B4B'ye Geçiş Devrim Değil Evrimdir