B2B Yazılımı - Nat Yazılım
  • B2B Yazılımı

B2B Yazılımı

 

Satış türü, faaliyet alanı yönüne bakılmaksızın temel amaç olan kâr payı, ürünü tam olarak kimin sattığı ile doğrudan bağlantılıdır. Bireysel yaklaşımı marka düzeyine çıkarmayı sağlayan 3. taraf işletmeler ile kurulan bağ B2B olarak tanımlanır. İşletmelerin birbiri ile etkileşime geçmesi ile sağlanmaktadır. Satın alınan malları, nihai tüketiciye ulaştırmak görevidir ve her iki şirket de kar eder.

 

B2B Nedir?

B2B işletmeden işletmeye, etkileşim ve diğer şirketlere hizmet sunulmasından fayda sağlamaya odaklanan bir şirketin pazarlama veya ticaret faaliyetidir.

Şirketlerin son tüketici ile etkileşime girdiği B2C segmentinin aksine, diğer işletmeler B2B pazarındaki şirketlerin hedef kitlesi haline gelir. Ancak, iki şirket arasındaki her ilişki B2B modeline atfedilemez.

 

B2B ve B2C Sistemlerinin Temel Farkları Nelerdir?
B2B ve B2C Sistemlerinin Temel Farkları Nelerdir?
B2B ve B2C Sistemlerinin Temel Farkları Nelerdir?

B2B şirketler arası etkileşim sağlarken, B2C şirket ve müşteri arasındaki bağlantıyı kurar.

 

B2B ve B2C sistemlerinin temel farkları;

  • Satın Alma Amacı: B2C müşterileri sadece keyfi alımlara yönelir. B2B’de ise müşteri daha fazla kazanmak için para harcar. B2B’de işletme muhasebe giderleri, IT sistemleri, ofis maliyetleri vb. ayrıntıların maliyetlerini azaltıp gelir gider dengesinde olumlu bir fark yaratmaya çalışır.
  • Alıcı, Tüketici: B2C’de alıcı ve tüketici aynı kişidir. (Hediyeler hariç.) B2B’de ise alıcı 3. Taraflara ulaşmak için satış yapar. Amaç ticaret ağı kurmaktır. Başka bir işletmenin isminden ya da marka değerinden yararlanarak potansiyelini arttırmaya dayanır.
  • Karar Mekanizması: B2C pazarında karar verme mekanizması tamamen duygusaldır. B2B ise ticari çıkarlar içerir, mantık ve analizler ön plandadır.
  • İletişim Yöntemi: B2C’de ana iletişim yöntemi kitle iletişimidir. B2B’de öznel şirket içi iletişimler mevcuttur.
  • Satış Süreci: B2B satış pazarında karı arttırmak için ürün fırsatları oluşturulur ve satışlar yönetici becerisine bağlıdır. B2C’de ise reklam, tüketici özellikleri, kolay sunum ve hızlı alışveriş yapabilme gibi kişisel nedenler baskındır.
B2B Pazarlamanın Avantajları Nelerdir?

B2C segmentine kıyasla B2B pazarlama avantajı kaynakların az sayıda satıcı ve şirket içermesi karşılığında rekabetin düşük olmasıdır.

Diğer avantajları:

 

  • B2C sektörünün aksine, alıcı bir ürün satın alırken nadiren duygularını dinler pratiklik ve rasyonellik öne çıkar: ürünün fiyat-kalite oranı, işbirliği şartları – büyük hacimli teslimatlar, teslimat formları vb.
  • Satın alma kararı bir kişi tarafından değil, birkaç kişi tarafından alınır.
  • Şirket çoğu zaman, işlevlerini mükemmel bir şekilde ve en düşük maliyetle gerçekleştiren ürün bulduğunda, mümkün olduğunca verimli bir şekilde harcanması gereken tedarik için büyük bir bütçe ayırır.
  • Mal satın alan B2B müşterileri genellikle bu konuda bilgilidir ve çoğu zaman tüm büyük tedarikçileri tanır Bu nedenle işbirliği için bir şirket seçerken, pazardaki tanıtımına değil, işinde kendini ne kadar iyi kanıtladığına dikkat edilir. Müşteri sadece malları değil, aynı zamanda ilişkileri ve faydaları da seçer.
  • Tedarikçi, satın alma hacmine, iş birliği süresine bakar. Şirketler ve diğer alıcılar için ürününü farklı fiyatlarda sunabilir. Tüm şirketler ilişkiyi karlı bir ortaklık haline getirmeye çalışır.
  • B2B sistemi mal ve hizmetlerine olan talepler genellikle piyasadaki ekonomik duruma göre belirlenir.
Neden B2B E-Ticarete Adım Atmalısınız?
Neden B2B E-Ticarete Adım Atmalısınız?
Neden B2B E-Ticarete Adım Atmalısınız?

Şirket, diğer bir firmaya mal ve hizmet tedariki sağlarken aşağıdaki geleneksel koşulları ilişkilendirir;

  • Ürünler veya hizmetler üretimde ana veya yardımcı olur, bunun için sarf malzemesi seçilir ve tamamen kullanılır.
  • Kullanım sırasında, ürünler şirketin hedefine göre küçük değişikliklere veya tamamen yeni bir ürünün ortaya çıktığı modernizasyon / arıtmaya tabi tutulur.
  • Mal ve hizmetlerin kullanımı şirkete fayda sağlar.
  • Mal ve hizmetler yeniden satış için kullanılmaz.

Kişisel koşullar; Hizmet ettiğiniz müşteri hedeflerine bağlı bir kampanya oluşturmak zorunda kalmazsınız.

  • Hizmet ettiğiniz pazarı tanımak zorunda değilsiniz. Çünkü diğer işletme zaten bu verilere çoktan sahiptir.
  • Pastadan pay almak için büyük yatırımlar yapmanız gerekmez. Diğer şirket kendi kar oranını arttırmak isterken sizinki de artar.
  • Online mağazalarını geliştiren ajanslar sizi yerinize zaten bir ofis ya da işletme sahibidir.
B2B Nasıl Kurulur? İlk Adımlar Nelerdir?

B2C, B2B şirketleri de yeni müşterilerin dikkatini çekmek ve mevcut müşterilerin sadakatini artırmak için aynı pazarlama stratejilerini kullanır.

B2B pazarlamada işletme, pazarlama stratejisini kendi markası üzerine kurarken, sizin de içinde olduğunuz sistemden ücretsiz yararlanmanız sağlanır. Müşterinin dikkatini tek tek çekmeniz gerekirken B2B e-ticaret ile kitlelere bir anda ulaşırsınız.

 

Adım Adım Kuruluş

B2B Ticareti için Lisanslı Marka Seçimi: B2B Ticareti çözümünüzü planlarken, vitrinlerinizin kapsamına ve karmaşıklığına bağlı olarak satın aldığınız lisans için seçenekler sunan lisanslı bir şirket bulun.

B2B Ticareti Kurun: Mağaza oluşturmadan önce B2B Commerce yönetim paketini kuruluşunuza entegre ettirin ve yönetici ortamınızı ayarlayın.

Set Up Vitrini: Vitrin alıcıların şirketinizi gördüğü sitedir.

Kuruluşunuzu B2B Ticaret için Hazırlayın: Kuruluşunuzun B2B ticaret tarafından yönetilen pakete hazır hale getirin. Satış topluluklarını etkinleştirin ve kuruluşunuzda gerekli topluluk kullanıcı profiline ve lisanslara sahip olduğunuzu doğrulayın.

B2B Commerce Yönetim Paketini Kurun: Yönetim paketi kuruluşunuza kurun ve özel topluluk kullanıcıları için profilinize izinler uygulayın.

Ayarları Yapılandırın: Güncelleştirme, silme, düzenleme entegre edilen bu yazılımla size gelir. İstediğiniz ayarları tek tuşla yapın.

 

Nat Yazılım B2B Çözümleri ile İşinizi Kolaylaştırın

Ürünleri tanıtmak için reklam kampanyasında vurgulanması gereken ürün özelliklerinin farkında olmalı, talebini doğru değerlendirmelisiniz. Marka oluşturmak için en az iki yıl büyük yatırımlar yapmalısınız. Ancak Nat Yazılım zahmetsiz ve düşük maliyet ile tanınmanızı kolaylaştıracak B2B yazılım çözümleri sunar.

Bu entegrasyon ile bağ kuracağınız şirketin itibarı ve iletişimi reklamdan daha etkili olacaktır. B2B yazılım hedef kitleyi firmanıza çekmede zorluk çıkarmayacak fırsatlar verir. Şirketinizin sistematik ve karlı bir şekilde büyümesi ilkeniz ise Nat Yazılım ile irtibat kurun ve ilk adımı atın!

B2B,E-TİCARET,SAHA SATIŞ,E-TAHSİLAT VE DAHA FAZLASI İÇİN

Sitemizde kullanıcı deneyimini geliştirmek için çerezler kullanılmaktadır.Sitemizi kullanmaya devam etmeden önce çerez politikamızı.