whatsap
Kampanyalar için Bize Ulaşın

B2B Pazarlamada Müşteri Memnuniyeti Kazanma

B2B Pazarlamada Müşteri Memnuniyeti Kazanma

B2B Pazarlamada Müşteri Memnuniyeti Kazanma

2022-12-05 17:48:00

Business to business (B2B) Türkçe karşılığı olarak şirketten şirkete olarak açıklanmaktadır. İki şirket arasındaki ticaretin tanımıdır. Ürün veya hizmetleri direk tüketiciye ulaştırmak değil araya bir pazarlama sitesi aracılığı ile ulaşımını sağlamaktadır. Sadece somut ürünlerin değil bilgilerinde danışmanlık adı altında hizmete sunulması da B2B işletmeleri adı altında yer almaktadır. E-ticaret ve e-ihracat için belirli başlı B2B iş modelinin kullanım alanları şöyledir:

. Satışlarınızı perakende olarak gerçekleştiriyorsanız ürünlerinizin alındığı toptancı veya diğer firmadan alınması da B2B iş modelinin içindedir.

. Üretim üzerine iş sektöründe yer alıyorsanız hammaddenizin temini de B2B iş modeli içindedir.

. Somut olarak ürün satışının aksine firmaların yetersiz kaldıkları durumlarda danışmanlık hizmeti veya bilgi alması da B2B türleri arasındadır. B2B Pazarlamada Müşteri Memnuniyeti verilecek olan iş modeline göre belirlenmelidir.

B2B Türleri ile Müşteri Memnuniyeti

Müşteri potansiyeline göre pazaryerleri kendilerini sürekli olarak geliştirmektedirler. Pazaryerlerinde içerik ve görsellik açısından bütünleşme sağlandıktan sonra müşterilerin talep ve arzularına göre ilerleme sağlanmalıdır. Her B2B türü farklılık göstermektedir.

Ürün Tabanlı B2B: İki şirket arasında somut ürünler aracılığıyla gerçekleşen business to business türüdür. Perakende satış yapan kişinin ürünleri toptancıdan alması veya üretim yapan firmanın hammadde için başka firmadan ihtiyaç duymasıdır. Her iki durumda da fiziki durum gerçekleşmektedir.

Servis Tabanlı B2B: Ortada somut bir ürün olmasına gerek yoktur. Firmanın departmanlarında sıkıntı çıkması durumunda danışmanlık firmasına başvurup çözüm yolu aramasından kaynaklanan hizmetler servis tabanlı b2b türünde yer alırlar. B2B Türleri ile Müşteri Memnuniyeti alınacak olan hizmete göre bağdaşmaktadır.

Yazılım Tabanlı B2B: Genellikle firmaların siteleri için destek duyduğu hizmet aşamasıdır. Siteler hazırlanır ve gerekli takibi yazılımcılar tarafından düzenli olarak kontrol edilir.

B2B Sektöründe Müşteri Memnuniyeti

 Pazarlama alanında müşterilerin memnuniyeti onların isteği üzerine kampanya, duyuru, tekliflerin hazırlanması önemlidir. Müşterilerin güvenini kazanıp devamlılık sağlanması gerekmektedir. Belirtilen 5 adet madde müşterilerin memnuniyet ve devamlılığı için önemlidir.

Teklif ve Satış Süreci: Fiyat ve teklif aşaması çoğu işin şekillenmesinde başroldür. Belirlemiş olduğunuz karşı tarafa sunduğunuz teklif net bir şekilde olduğu sürece diğer markalar da sizinle iş birliği içerisinde bulunmak isteyeceklerdir.

Ürün ve Hizmet Kalitesi: B2B kısa süreli olmayıp uzun vadeli bir pazarlama yöntemi olduğundan hizmetin ilk günden itibaren aynı devam etmesi gerekmektedir. Alınan hizmet kalitesi sabit kalıp düşüşe geçmediği sürece tedarikçiler ile müşteriler arasında kopmayan bir bağ kurulabilmektedir.

Fatura ve Fiyat: B2B sektöründe müşteri memnuniyeti için verilen fiyat karşılığında ürün ve hizmetin alınması beklenmektedir. Fatura ile güven oluşup aksilik durumunda müşterinin hakları göz önüne çıkmaktadır.

İletişim: Müşteri ile iletişim sağlamak gerekmektedir. En çok tercih edilen yol e-posta ile oluşturulmaktadır. Hem kanıt niteliği taşımakta hem de birçok kişiye anında ulaşım sağlanmaktadır. E-posta haricinde telefon aramaları ve yüz yüze iletişimde etkilidir.

Sürdürülebilirlik: B2B sektörü uzun vadeli olduğundan hedeflerin, planların önceden belirlenmiş olup devamlılığı beklenmektedir.

B2B Pazarlama ve Müşteri İlişkileri

Günümüzde yaygınlaşan online pazaryerlerinde çoğu ürün satın alınırken müşteri yorumları ve güvenilirliğine bakılmaktadır. Firmalar ilerleme süreçlerini müşterilerine göre şekillendirmelidir. B2B Pazarlama ve Müşteri İlişkileri firmanın devamlılığı ve hizmet kalitesi açısından oldukça önemlidir. Siteye giriş yapan veya ürün satın alan kişilerle devamlı iletişim halinde olunmalıdır. Müşterilerin isteklerine göre markanızın içeriğinde ufak değişiklikler ürünlerinizin çeşitliliğinde değişime bile gidebilirsiniz. Kullanıcı yorum ve memnuniyeti sizin piyasa içerisindeki devamlılığını etkileyecektir.

 


© 2022 Copyright - NAT Yazılım