whatsap
Kampanyalar için Bize Ulaşın

B2B Nedir?

B2B Nedir?

B2B Nedir?

2022-12-01 12:17:04

B2B (Business to business) modeli iki şirket arasında gerçekleşen satış işlemini anlatan iş modelidir. İşletmelerin son müşteriler yerine diğer işletmelerle ticaret yapma yöntemidir.B2B iş modeliyle işletme ürünlerini doğrudan tüketiciye satmak yerine başka bir işletmeye sunar. Bu sayede işletmeler diğer işletmelerce kullanılmak üzere tasarlanan ürünleri geliştirirler. Hem geleneksel ticarette hem e -ticarette yaygın olarak kullanılan B2B işlemlerinde şirket müşteriyle değil direkt işletmeyle karşı karşıyadır.Ayrıca B2B ülkemizde de ticarette işletmelerin yakından tanıdığı bir ticaret modelidir. B2B sayesinde firmalar tedarikçilerini, bayilerini, müşterilerini, iş süreçlerini ,anlık yetki sistemlerini kolaylıkla yönetebilmektedirler. Firmalar tüm diğer şirketlerle bu platform sayesinde dünya çapında global bir şekilde firmaların katıldığı milyonlarca ürünün bir arada alınıp satıldığı B2B portalları sayesinde ticaretlerini gerçekleştirmektedirler. Bu platformlar dünya çapında olmasının yanı sıra birçok firmayla da online bir şekilde beraber olmayı da sağlar . Satılmak veya sergilenmek istenen ürünler B2B platformlarında online olarak sergilenmektedir. Bu platformda ürünler ve yapılan hizmetlerle ilgili fiyat sorma, teklif verme, teklif edilen ürünler arasında karşılaştırma yapma gibi birçok imkan sağlanmaktadır. Bu sayede hem alıcı hem de satıcı sonuçtan memnun kalarak fiyatları karşılıklı olarak değerlendirme fırsatına erişirler.

B2B’nin Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

  • Online erişime sahip olması nedeniyle firmalar 7/24 online ortamda birbirlerine ulaşabilir ve e- ticaretin imkanlarından yararlanabilirler.
  • Günlük hayatta firmaların yaşadığı sorunlardan etkilenmezler. Örneğin, mesai saatinin bitmesi , resmî tatil veya özel günlerden etkilenmeden işlerini aksatmadan hallederler.
  • Global olması sayesinde dünyanın her yerinden her firmaya ulaşabilmekte dijital ticaretin kolaylığının tadını çıkarmaktadırlar.
  • Daha fazla firmayla fikir alışverişinde bulunulduğundan firmanın kalitesini artırmakla yetinmez firmalar arasında da değerlendirme yapma fırsatı bulunulmaktadır.
  • Müşteri memnuniyeti açısından geleneksel yöntemlere kıyasla daha fazla seçenek sağlar.
  • Geleneksel yöntemlere göre daha hızlı teslimat , kolay sipariş ve ödemelerin dijital ortamda olması sayesinde firmalar büyük kolaylığa sahip olur.
  • Maliyet açısından düşük  hem de  daha kaliteli ürün elde etme B2B’nin avantajlarındandır.
  • Daha iyi yönetilebilen servis imkanı sağlar.
  • Daha verimli çalışmayı sağlayarak kaliteli hizmet vermenin adresi olur.
  • Toptancı veya bayilerin satış yaparken hata yapma oranları oldukça yüksektir. Ancak B2B sayesinde online ticaret alanında müşterinin siparişi ekranda aynen görülebildiğinden hata yapma oranı neredeyse sıfıra inmiş olur. Akıllı deposu sayesinde ürünleri kusursuz ve eksiksiz bir şekilde paketler ve en hızlı şekilde de kargolama hizmeti sunar. Firmalarda bu sayede müşterilerle aralarındaki bağı artırıp güzel alışverişin keyfini çıkaran müşterilerini memnun ederler.
  • B2B e ticaret sayesinde günlük yaşamdan farklı olarak yeni müşterilere ulaşmak da oldukça kolaydır . Dijital pazarlama stratejisini artırarak dünyanın her yerinden firmayla alışveriş gerçekleştirebilir. Firmanın adın tüm dünyaya duyurabilirler.

B2B Yönetimi Nasıl Yapılır?

Ürünlerin son tüketiciye değil firmalara pazarlanılmasının sağlandığı sistem sayesinde güçlü ticari ilişkiler kurulmaktadır. Bu durumu gerçekleştirmek içinse öncelik olarak B2B yönetiminin en doğru şekilde gerçekleştirilmesi gerekmektedir . Geleneksel yöntemlere nazaran hem daha pratik hem de daha ekonomik olan B2B yönetimiyle hedef kitleye internet sayesinde kolayca ulaşılabilmektedir. Firmalar arasında gerçekleşen rekabet her geçen gün artarak devam etmektedir. Her firma en düşük maliyete en iyi hizmeti vermeye uğraşmakta ticaret sistemi ile de erişilebilirlik oranını artırmak istemektedir. Bu yüzden de B2B yönetiminin doğru şekilde kurgulanması şarttır. B2B yönetimini en iyi en doğru şekilde planlamanın bazı yolları ise şöyledir:

  • Firmanın hedef kitleyi doğru bir şekilde tanımlaması gerekmektedir.
  • Tedarikçi ile firma arasındaki diyalog bilgi akışını en iyi şekilde gerçekleştirecek şekilde olmalıdır.
  • Yazılım ve teknoloji alanı iyi değerlendirilmeli , sektördeki tehditlerin iyi analizi gerekmektedir.
  • Servis ve hizmet yönetimde oldukça önemli bir yere sahiptir.
  • Detaylı ve kaliteli görsel içerik kullanılmalı
  • Firmalar satış aşamasında nasıl ilgili davranıyorlarsa satış sonunda da aynı ilgiyi devam ettirmeli ve iletişimi kesmemelidirler.
  • Ürünler ve hizmetler firmanın dikkatini çekecek şekilde içerikler bilgilendirici olarak hazırlanıp dijital ortamda sergilenmelidir.

B2B Türleri Nelerdir?

B2B türleri satıcıya ve ürüne göre birçok değişiklikte olabilmektedir. Burada satışa dayalı iş modelleri olmakla beraber satış türleri de ayrıca yatay ve dikey olmak üzere ikiye ayrılmaktadır.

 Tek sektöre yönelik satış faaliyetleri gerçekleştiriliyorsa buna dikey B2B denir. Bu işte ürünler yalnızca tek sektörde üretim ve satış için geçerlidir.

 Birden çok sektörü hedef alan satış faaliyetlerinde onu hedefleyen satış modeline ise yatay B2B denir. Bu iş modelinde aynı şirket çeşitli alanlarda faaliyet göstermektedir.

 Ürün Tabanlı B2B: Ürün tabanlı iş modelinde ham maddelerin , ürünlerin, ticari malzemelerin satışı yapılabilmektedir. B2B ticaret sitelerinde genellikle bu iş modeli benimsenmektedir. Şirketler arası satış faaliyetlerinde ürün tabanlı B2B oldukça kolaylık sağlamaktadır.

 Yazılım Tabanlı B2B: Yazılım tabanlı B2B ise bilişim ürünlerinin satışına dayanan faaliyetlere denir. Yazılım tabanlı şirketler faaliyetlerini, kurulumlarını, teslimatlarını dijital ortamda yapmakta ve firmalar için destek aşamaları içermektedirler.

 B2B İş Modeli Ve E-Ticaret

B2B e ticaret modelleri firmalara ve müşterilere oldukça kolaylık sağlamakta ve günlük hayattaki fiziksel ortam zorunluluğunu ortadan kaldırmaktadır. E- ticaret sitenizle normalde ulaştığınız müşterilerden kat kat daha fazlasına ulaşarak şirket portföyünüzü artırabilirsiniz. Sitenize yüklediğiniz görseller sayesinde tüketicilerinizin detaylı şekilde ürünlerinizden yararlanmasını sağlayabilirsiniz. E ticaret siteleri satış konusunda oldukça aktif kullanılan siteler olup online satışlarda verimli sonuçlar elde etmenizi sağlar.

 B2B İş Modeli Ödeme Yöntemleri

B2B hizmet veren firmalar faturalandırma adımlarında farklı yollar kullanmaktadırlar.B2B hizmeti vermekte olan firmalar müşterilerine ve firmalara esnek ödeme yöntemleri sunmakla beraber B2B iş modeli ödeme yöntemleri de kullanmaktadırlar. Firmalar öncelikle faturalama yapmakta ve aralarında anlaştıkları günden sonra ödemelerini gerçekleştirmektedirler. Bu ödeme yöntemlerinden bazıları ise şunlardır:

  • Nakit ile tahsilat
  • Kredi kartı ile tahsilat ( Sanal Pos Kredi Kartı Tahsilatı Ya da Online Bayi Tahsilat Sistemi ).
  • Çek , senet ile tahsilat ancak senet kullanımı yasal geçerliliğini günümüzde kaybetmiş bulunmaktadır.
  • DBS ile tahsilat banka aracılığı ile doğrudan Borçlanma Sistemi( Ticari firmalarda olan bir borçlanmadır).

B2B İş Modelinde Pazarlama Stratejisi

B2B iş modeli pazarlama stratejileri içerisindeki içerik pazarlama firmalar için de oldukça önem kazanmaktadır. Firmaya müşteri akışı sağlamak dışında farklı müşteri kitlelerine de hitap etmeyi kolaylaştırmaktadır. Sosyal medya platformlarında firmalar arası etkileşimin artmasını sağlayarak marka bilinirliğini artırmak için vazgeçilmez bir seçenek sağlamaktadır. Pazarlama stratejisinde en önemli konu hedef kitlenin düzgün seçilmesidir .Aksi takdirde ürünleriniz hitap etmediği için yeterli kârı ve ticari olanağı sağlayamayabilirsiniz. Bu konudaki kitleye gerekli dokümanları vererek dijital platformla iletişimi kolaylaştırabilirsiniz. Yapılan araştırmalara göre de içerik pazarlamasından faydalanan firmaların faydalanmayanlara kıyasla daha fazla olumlu dönüş aldığı dikkat çekmektedir.

B2B’nin Benimsenmesi İçin Bulunan Avantajlar

              Birçok avantajı olan B2B’ nin benimsenmesi için olan avantajlardan bazıları:

  • Dijital teknolojide deneyimlerin artırılmasını sağlamaktadır.
  • Firmaların her türlü maliyetini azaltmakla kalmayıp ayrıca tasarruf sağlamasına da yardımcı olur.
  • B2B uygulamaların artırılması.
  • Yapılan uygulama teknolojilerinin basitleştirilmesi
  • Tedarik zincirlerini genişletme düşüncesi içinde bulunmak.


© 2022 Copyright - NAT Yazılım
marsbahis adresi marsbet flughafentransfer şişli escort sweet bonanza bahsegel bahsegel sweeet bonanza oyna şişli escort bayan sweet bonanza