B2B Markalar İçin Görsel Kimlik Nasıl Yaratılabilmektedir?
B2B (business to business) Türkçe kelime karşılığı şirketten şirkete olarak bilinmektedir. İşlerin işleyiş süreci iki adet firma arasında gerçekleşen bir süreçtir. Satılması planlanan ürünün direk tüketici ile değil aracı firma aracılığıyla satılması işlemidir. Genel itibariyle E-ticaret bünyesinde adını duyursa da B2B işletmeleri şunlarda olmaktadır:
. Ürünleri perakende satış yoluyla gerçekleştiren firmaların ürünlerini toptancıdan veya başka firmadan almaları da B2B işletme sisteminin içindedir.
. Ürünlerinin üretimini yapan firmaların hammadde için farklı işletmeden satın alması da B2B işletme sistemine uygundur.
. B2B işletmeler sadece somut ürünlerle değil bir firmanın yeterli olmadığı danışmanlık hizmetlerinde de faaliyet sürdürerek bilgilerini satması durumunda da ortaya çıkmaktadır. B2B Markalar İçin Görsel Kimlik Yaratma hem e-ticaret için hem de alıcılar için önemli bir simge haline gelmektedir.
B2B İşletme Türleri
Kendi arasında belirli dallara ayrılan B2B işletme türlerinin ayırıcı kısmı satıcı ve ürün arasındadır. Firmanın satış yaptığı kategorilerde B2B türlerini belirlemektedir. Şirket sadece tek bir ürün üzerinden satışlarını yapıyorsa dikey B2B türü, birden fazla ürün çeşitliliği ile sektörde yer alıyorsa yatay B2B olarak ayrılır. 3 ana başlık altında toplanabilmektedirler.
Ürün Tabanlı B2B: Ürünlerin somut olması ayırıcı faktördür. E-ticaret alanında ürün tabanlı B2B türü ile sıkça karşılaşmaktayız. Toptancıdan alınan ürün veya hammadde tedariğinin satın alınması için iki farklı firmanın ticareti ile ortaya çıkan fiziki bir türdür.
Servis Tabanlı B2B: Ürün tabanlı tür gibi somut bir ürün olmasına gerek yoktur. Verilen hizmetler soyut olabilmektedir. Danışmanlık hizmetleri, bilgi alışverişi bu türün belirleyici unsurlarındandır.
Yazılım Tabanlı B2B: Genellikle web sitelerinin oluşumunda yazılımcı firmaların verdiği hizmettir. Sayfa oluşturulur ve takibi güncel olarak sağlanır. B2B İşletme Türleri 3 ana başlık üzerinden belirlenmektedir.
B2B Markaların Görsel Kimlikleri
Görsel kimlik markanızla ilgili çoğu simgeyi içinde barındıran logolardan iç dizaynınıza kadar ilerleyen simgelerdir. Markanız hakkında estetik çalışmalar, renklendirmeler, harf ve semboller ile sizin kimliğinizi belirlemektedir. Grafik tasarımcılar tarafından markanızın nasıl bir stilde olduğunu ve kılavuzunu belirlemektedir. Marka kimlikleri markayı oluşturan kişiler ile ilgili bilgiler sunarken B2B Markaların Görsel Kimlikleri markaya dışarıdan bakan gözü simgelemektedir. Görsellerden meydana gelerek renklerle buluşma aşamasıdır. Görsel kimliği oluşturan faktörler şunlardır:
Logo: Logolar insanların akılda kalmasına yönelik olarak hazırlanmalıdır. Yazı tipleri, renkleri aynı zamanda markayı da yansıtmalıdır. Logonuz e-ticaret için önemli bir unsurdur. Markanızın içeriğini ve kitlenizi belirler. Etkili ve basit bir şekilde hazırlanmalıdır.
Renkler: Renk konusunda abartı ve fazla olmaması önemlidir. Ölçülü bir şekilde kullanıcıların gözüne hitap edecek şekilde hazırlanmalıdır.
Tipografi: Metin seçimi logoyu baştan sona etkilemektedir. Seçilmesi gereken yazı tipi tüm şablona uygun olmalıdır.
Görseller: Görsel kullanımı markanızı ve içeriğinizi etkilemektedir. Doğru yer ve yazılar için uygun görsel kullanılmalıdır. B2B Markaların Görsel Kimlikleri örneklerini çoğu e-ticaret sitesinde bulup kafamızda fikir oluşturabiliriz.
B2B Markalar İçin Görsel Tasarımlar
Hazırlanacak logonun renk seçiminden metin yazısına kadar dikkat edilmesi gerekmektedir. İnsanların aklında kalması için basit ve etkileyici tasarımlar seçilmelidir. Kurumsal tasarım grafik şirketlerinden destek alarak firmanıza en uygun görsel kimliği oluşturabilirsiniz. Oluşturduğunuz görsel kimliğe göre markanızın her türlü tasarımını ona uygun bir biçimde hazırlamanız gerekmektedir. Hem daha dikkat çekici hem de akılda kalma süresi artacaktır. B2B Markalar İçin Görsel Tasarımlar gün geçtikçe tasarım ve yapan grafik şirketleri ile çeşitliliğe kavuşmaktadırlar.